Friday, June 17, 2011

:: SedaPnye CarRot SuSu ::

:: Panas nye malam ni.aku tetibe terase bahang.ase haus jek.nk minum jek asenye.time2 camni r tibe2 aku mengidam nak minum air2 febret aku.ape air febret aku?ha.aku btul2 minat n admire sangat2 kat carrOt susu!! nyummy.kesedapan nye bOle sampai wat aku minum sampai terpejam mata.hahaha.aku minat gak dengan air2 jus len macam jus tembikai,jus Oren n mcm2 ag jus buah2 an.tapi carrOt susu tetap jadi pOjaan hati ku.cewah.sebenarnya tak rugi minum carrOt susu ni.sebab ape?sebab carrOt susu ni banyak khasiat tau.nak tau pe je yang kOrang bOle dapat bile kOrang minum carrOt susu?ha.jOm baca khasiat2 yang ada pada lObak.carrOt susu di buat dari lObak kan.sO khasiat2 lObak pOn mesti lah ada kat carrOt susu gak.peace yeaw!! ::


KHASIAT LOBAK/ JUS CARROT SUSU:

1) kaya dengan dengan unsur galian seperti alkaline dan juga “carotene” yang menjadi unsur Vitamin A dalam badan.
2) kaya dengan zat besi yang mana membantu dalam penghasilan sel-sel darah merah dalam tubuh badan.
3) mengandungi empat kali ganda kandungan asid posforan dan ini amat penting untuk kesihatan otak kita.
4) Zat vitamin A serta zat besi dapat mencantikkan kulit seseorang.
5) unsur insulin dan tokokinin dalam lobak merah menolong seseorang yang mengidap penyakit diabetes atau kencing manis.
6) Mengandungi unsur antiseptik yang mana dapat membersihkan poros usus dari pelbagai kotoran dan racun makanan.
7) Baik untuk ibu-ibu yang sedang mengandung atau yang menyusukan anak-anak kerana kandungan lobak merah dapat menambahkan kuantiti susu.

2 kumenz:

arif helmi said...

i have follow ur blog..this mine http://arifhelmi.blogspot.com/

arzme said...

orite..da follow!! thanks.

Post a Comment