Friday, June 10, 2011

:: FiRsT JoB InTeRviEw di KiLang ReNeSas ::

:: Arini bertarikh 10 june 2011 adalah hari pertama aku menghadiri temuduga kerja secara rasmi dalam hidup aku.aku telah d pilih untuk datang interview d syarikat renesas.bangga jap.hahaha.bukan senang nak terpilih.ni kilang semicOnductOr.kire kilang elektrOnik gak r.perasaan nya?pergh.agak nebes.sO aku datang r kul 8 pagi ari tu.pakai smart2.lengkap bertali leher ag.susah aku nak pakai smart2 ni.btul2 penting je baru aku pakai.jawatan yang aku dapat adalah sebagai equipment engineer.mase tengah dOk menunggu,aku nampak ade 3 Orang laki kai smart2 gak cam aku.adui.nampaknye ade saingan la untuk aku dapatkan keje tu.ala..2 laki india n sOrang laki melayu.then,aku pOn try r berbual2 ngan yeOrg.saje nak tau background yeOrg camne.nampaknye yeOrang ni bukan calang2 Orang.hebat2 belaka.adui..dekat sejam menunggu,ade sOrang akak datang bagi kertas.ceh.kene jawab sOklan lak.banyak lak tu.alahai.aku da r banyak lupe lagi2 bab2 mengira sal elektronik.adui.sejam gak mase diperlukan untuk jawab sOklan2 tu.then akak tu pOn pungut alik.hua.muke aku da ketat jek cOz tak dapat jawab dengan cemerlang.pastu kene lak aku Orang terakhir akan d interview.haih?WTH?aku Orang paling awal datang,tapi aku dapat last persOn untuk d interview.india2 yang datang lewat tadi pon dapat interview yang mule2.hurm.macam ade pilih kasih d situ.mentang2 si interviewer nye india gak.hurm.sedey.turn aku masuk interview tepat kul 12.badan aku da penat.tunggu dari kul 8 lebih tadi.ai.seksa gak interview ni.last2 aku pOn tak cemerlang juge dekat bahagian temuduga.bertambah2 r sdey.last skali yeOrg cakap akan kOl aku alik kalau aku dapat keje tu.sO skunk ni aku just tunggu je r d samping cari gak keje2 kat kilang len.kalu ade rezeki,dapat la keje tu.kalau takde,nak wat camne kan.da usaha.sO, ni r pengalaman interview keje rasmi aku.kOrang nye kisah lak camne? ::


p/s: mesti korang bosan kan bace cite aku kat atas nu.yela2.jom layan komik lak kat bawah.enjoyz keh!!


3 kumenz:

Unknown said...

hurm...kalu intebiu tu gitu la..kadang2 tu kalu kilang tu owner cina..amik syarat je suh yg melayu ni dtg..at last amik cina jgk...sy dah pernah g intebiu kat kilang glove..sbb sy amik kimia kan...huh..susah nak dpt keje skrg...by the way...usaha k..jgn x usaha..jadikan suma tu pengalaman..jgn lupa kekadang kita kena gak jawab soklan IQ...hehhee

arzme said...

yup.interview renesas tu pon ade kne jawab soalan IQ.hate that question!!tak suke!!

Unknown said...

dapat ke keje tu?

Post a Comment