Sunday, June 19, 2011

:: AnehNya BatU iTU ::

:: Salam U olz!! malam ni aku dok santai2 je.wat blogwalking jap kat blog2 len.best2 n cantek2 blok yeorang.segan lak aku jadinye.then tengah dok belek2 tu aku terjumpe satu artikel menarik.untuk santai2 ok kot.artikel pe yang aku maksudkan?ha.korang penah tengok tak batu besar yang berdiri di atas batu len yang lebih kecil darinya?kestabilan batu2 besar tu betul2 mengkagumkan.mane tak nye.batu yang support ye kecik je pon saiznya.tapi batu besar tu dok rilek stabil tak jatuh mahupon bergoyang2.dekat dunia ni banyak tempat/lokasi yang boleh korang g untuk tengok keagungan ciptaan Allah SWT.jom santai tengok gambar2 kestabilan batu2 yang cantik d dunia.enjoyz!! ::

                                  1. Balanced Rock Colorado


                    2. Balancing Rock, Digby, Nova Scotia, Canada


                    3. Idol Rock, Brimham Moor, North Yorkshire, UK


                      4. El Torcal de Antequera, Andalucia, Spain


                                     5. Kjeragbolten, Norway


                             6. Peyro Clabado, Sidobre, France


                             7. Mushroom Rocks, Kansas, USA


                    8. Chiremba Balancing Rocks, Epworth, Zimbabwe


                              9. Mexican Hat Rock, Utah, USA


                                10. The Steady Hand Of Man

6 kumenz:

Suhami Ahmad said...

subhanallah..besarnya kuasa Allah...

...Minah BluR... said...

macam2 betul.. gerun tgok batu yg tersepit tu..huhu.. folo sni smule..

arzme said...

@Suhaimi= haah.Allah maha agung.apa sahaja boleh jadi di atas izin Nya.

@Minah Blur= haah.memang gerun coz takut batu tu tibe2 jatuh ke.da cari pasal je sesape yang dok bergambar kat tepinye tu.

Hans said...

suka gambar no 2
Allah maha berkuasa lagi maha mengetahui
:-)

btw,thanks sudi follow blog saya :-)

Syaitan Memang Durjana

arzme said...

hans= your welcome my friend.thanks (^^,)

farhana said...

kUasa ALLAH...memeng menakjubkan

Post a Comment