Tuesday, December 14, 2010

:: MemaNcing + FisHinG == lalaLaLa ::

:: MEMANCING adalah salah satu aktiviti yang menyeronokkan.hidupku n memancing?da banyak kenangan manis yang aku lalui terutama dalam aktiviti memancing ni.aku sangat2 aktif memancing d zaman kecik2 dulu.kalu tak silap mase fOrm 2 ke fOrm 4.terlalu kerap.kadang2 sampai tak ingat umah.dOk merayau tepi2 parit Or lOngkang besar untuk memancing.tapi yang aku paling respek adalah kebersihan parit2 dulu berbanding parit zaman skunk.sies aku cakap, dulu air parit jernih.tak kOtOr.ciap bOle nampak ikan kOt berenang dalam air.mane tak aku jadi geram.hahaha..antara ikan yang aku selalu buru adalah ikan haruan, keli afrika, puyu (kalau jawa panggil ikan betik)n ikan pelaga (kalau tak silap namanya ni).aku bOle d gOlOng antara yang expert r dulu cOz aku tau mane lubuk yang banyak ikan Or tak (skali ag msuk bakul jap).n aku tau camne nak gune umpan ape n gayekan camne mase tengah memancing ikan.dulu aku pakai umpan cicak je untuk tangkap ikan2 taraf otai macam haruan.care nak tangkap cicak?datang dekat cicak n terus tangkap gune tangan.pecaye tak?aku langsung tak geli mase tu.malah kadang2 aku belai2 ag cicak tu.kahkahkah..tapi skunk terlalu geli kOt dengan cicak.nampak cicak je da terase geli.yakkss!! tu la kesan peredaran masa.aku penah dapat ikan haruan sebesar betis kOt.cuak gak mase naekkan ikan tu.macam nak patah pOn ade batang pancing aku mase tu.hOhOhO..n paling aku cuak bile aku tak sengaje dapat seekor ular air.besar gak ular tu.itam sangat kalenye.aku terus campak kOt pancing aku ke dalam parit n cbut lari. n aku peling tak suke bile terpancing kura2.tak tau kot nak tanggalkan mata kail camne dari kura2 tu.last2, aku putuskn je tali pancing n campak ye dalam parit alik (aku nampak kejam sket kot kt cni). wakakaka..dulu aku memang banyak bela ikan.ikan puyu besar2 aku bela dalam akuarium.cantik..ase damai n tenang je bile dapat tengOk hasil tangkapan dalam akuarium.hurm..tapi skunk sume da takde.ikan pOn takdek.akuarium pOn takdek.sume da tinggal kenangan.tu pasal skunk bile aku nampak budak2 kecik bawak pancing, aku trsenyum sendri.teringt alik zaman2 aku macam yeOrang dulu.sies, tu la masa enjoy paling best dalam idup aku. miss all that moments so much.. >_<,, ::

                                           :: ikan puyu ::


:: best sangat bile dapat naekkan ikan haruan sebesar tu(^_^) ::

0 kumenz:

Post a Comment